Forretningsbetingelser

FORRETNINGSBETINGELSER – TRAPPEN CONSULT

1. Introduktion og virksomhedsinformation

Disse forretningsbetingelser gælder for rådgivnings- og sparringsopgaver udført af Trappen Consult, CVR-nr. 28004087, for erhvervsdrivende virksomheder, offentlige myndigheder og organisationer (”Kunden”), medmindre der foreligger en anden skriftlig aftale om den konkrete opgave.

2. Udførelse af rådgivningsopgaver

2.1 Opgavens omfang, pris, leverancer og evt. deadlines aftales løbende mellem Trappen Consult og Kunden. Kunden forpligter sig til at bidrage med den nødvendige information og adgang til relevante personer og systemer for at opgaven kan løses.

2.2 Kommunikation foregår typisk via e-mail, telefon og online møder. Begge parter skal sikre passende beskyttelse af fortrolige oplysninger, uanset kommunikationsform.

2.3 Trappen Consult forpligter sig til at levere kvalificeret rådgivning inden for strategi, forretningsudvikling, ejerskifte og relaterede områder, i det aftalte omfang og inden for de aftalte rammer.

2.4 Ophavsrettigheder og andre immaterielle rettigheder til skriftligt materiale, analyser, modeller og andet, som Trappen Consult leverer, forbliver hos Trappen Consult. Kunden må ikke kopiere, videresælge eller dele materialet med tredjemand uden skriftlig aftale.

2.5 Trappen Consult opbevarer sagsmateriale i op til fem år efter opgavens afslutning, medmindre andet er aftalt. Personoplysninger behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for opgavens udførelse, og slettes herefter.

2.6 Trappen Consult yder udelukkende rådgivning til erhvervsdrivende og offentlige myndigheder – ikke til private forbrugere.

3. Fortrolighed

3.1 Alle oplysninger, som Trappen Consult modtager i forbindelse med en opgave, behandles fortroligt, medmindre det tydeligt fremgår, at oplysningerne ikke er fortrolige.
3.2 Tavshedspligten er gensidig og gælder også for Kunden.

4. Honorar, kørselsgodtgørelse og betalingsbetingelser

4.1 Standardtimepris: 1.250 kr./time (2025-takst), medmindre andet er aftalt skriftligt.

4.2 Kørsels- og transporttid faktureres med 500 kr./time efter gældende 2025-takst med forbehold for ændringer. Rejse- og opholdsudgifter faktureres til kostpris.

4.3 Andre udgifter (fx leje af lokaler, catering, materialer) aftales særskilt og faktureres efter aftale.

4.4 Betalingsbetingelser: Standard Netto 14 dage fra fakturadato, medmindre andet er aftalt skriftligt. Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til rentelovens bestemmelser samt evt. rykker- og inkassoomkostninger.

4.5 For projekter over 75.000 kr. forbeholder Trappen Consult sig ret til at fakturere 50 % ved opstart, 30 % ved gennemførsel af primære faser og 20 % ved afslutning.

4.6 Afbestillingspolitik:

  • Møder: Aflysning senere end 2 arbejdsdage før aftalen faktureres for medgået tid.

  • Workshops/arrangementer: Aflysning senere end 10 arbejdsdage før faktureres med 100 % af den aftalte pris for den pågældende aktivitet.

4.7 Større opgaver kan kræve depositum eller a conto-fakturering.

4.8 Trappen Consult kan fakturere for rimeligt tidsforbrug til opstart, koordinering og administration af opgaver (fx etablering af projektstruktur, registrering, mødeplanlægning) efter medgået tid.

5. Rådgiverforsikring

5.1 Trappen Consult er dækket af erhvervsansvarsforsikring for professionel rådgivning hos ADIS Forsikring.

6. Ansvar og ansvarsbegrænsning

6.1 Trappen Consult er ansvarlig efter dansk rets almindelige regler for rådgivningens indhold og kvalitet.

6.2 Ansvaret er begrænset til det samlede honorar for den konkrete opgave. Ved abonnementslignende aftaler er ansvaret begrænset til 12 måneders betaling.

6.3 Trappen Consult er ikke ansvarlig for indirekte tab, driftstab, tabt fortjeneste, goodwill eller følgeskader.

6.4 Trappen Consult hæfter ikke for fejl begået af underleverandører eller samarbejdspartnere, som opgaven helt eller delvist er overladt til efter aftale med Kunden.

7. Force majeure

7.1 Trappen Consult er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering som følge af forhold uden for Trappen Consults rimelige kontrol, herunder sygdom, strejker, nedbrud i tredjeparts systemer, naturkatastrofer eller lignende.

8. Opdatering af betingelser

8.1 Disse forretningsbetingelser kan opdateres med rimeligt varsel. Den gældende version vil altid være tilgængelig på Trappen Consults hjemmeside.

9. Delvis ugyldighed

9.1 Hvis en bestemmelse i disse forretningsbetingelser erklæres ugyldig eller ikke kan håndhæves, påvirker det ikke gyldigheden af de øvrige bestemmelser.

10. Lovvalg og værneting

10.1 Alle aftaler med Trappen Consult er underlagt dansk ret. Tvister skal indbringes for retten i den retskreds, hvor Trappen Consult har hjemsted.